Pages

Sunday, 4 October 2015

Making Plans and Wellington Pictures

When I first got to Wellington, I thought I might try to find some sort of work here. I had heard a lot of good things about the city, and if I was going to settle anywhere in New Zealand this seemed like a good place. However, over the last week I've done a lot of thinking, a lot of soul-searching, and I've decided not to try to find work in New Zealand. There are three things that have become especially clear to me:

1. What I really want to do is to travel, and to explore new places. I don't want to get a crappy job just because. I've saved up enough money to travel around New Zealand, so I might as well take advantage of the opportunity to just travel for a few months, because that is really what I want.
2. This is my first solo travel experience, and at this point, three months is the perfect amount of time to be away, at the opposie side of the world.
3. I really, really want to be home for Christmas.

That means I'll travel for a couple more months, and then go home in December. A lot of people say that they prefer to travel freely, to be able to just go with the flow, but I'm really, really glad I have a plan (even though it's a loose plan). And most of all, it feels really good to finally figure out what I actually want.
............
Da jeg kom til Wellington hadde jeg tenkt at jeg kanskje skulle prøve å skaffe meg en jobb her. Jeg hadde hørt gode ting om byen, og den virket som et passende sted å bli en stund. Men i løpet av den siste uka har jeg tenkt mye, og jeg bestemte meg til slutt for å ikke jobbe i New Zealand. Det er særlig tre ting som har gått opp for meg:

1. Jeg har lyst til å reise, og jeg har lyst til å oppdage nye steder. Jeg har ikke lyst til å skaffe meg en dårlig jobb bare for å gjøre det. Jeg har spart nok til å reise rundt i New Zealand så det beste jeg kan gjøre for meg selv er å benytte anledningen til å reise i noen måneder, fordi det er det jeg vil.
2. Dette er den første gangen jeg reiser alene, og, på dette stadiet i livet mitt, er tre måneder en perfekt mengde tid å være på den andre siden av jordkloden.
3. Jeg har veldig, veldig lyst til å være hjemme i jula.

Dette betyr at jeg kommer til å reise i et par måneder til, og så dra hjem i desember. Mange sier at de foretrekker å reise uten noen plan, å se hva som skjer og være åpne for nye muligheter, men jeg er veldig glad for å ha en plan (selv om det ikke er en veldig fast en). Og mest av alt føles det veldig bra å endelig finne ut hva jeg vil.








No comments:

Post a Comment