Pages

Friday, 18 September 2015

Rotorua

Within seconds of the bus driving into Rotorua, I liked it better than Auckland. Rotorua is a town known for its geothermal activity, and has for that reason become a massive tourist attraction. Nonetheless its a lovely town, surrounded by lakes and with its own redwood forest.

............

Jeg likte Rotorua bedre enn Auckland i det øyeblikket bussen kjørte inn i byen. Rotorua er en by som er kjent for sin geotermiske aktivitet, og har av den grunn blitt en stor turistattraksjon. Det er uansett en fin by, med flere innsjøer og til og med en Redwood-skog.


Te Puia
Te Puia is a Maori Cultural attraction, and is possibly the most touristy way you can imagine to experience some Maori culture (though not necessarily in a bad way). Te Puia is located within a thermal reserve, called Te Whakarewarewa, where the main drawcard is the geyser, Pohutu. There's some sort of thermal activity around every corner, whether geysers, mud pools and hot pools. Large parts of New Zealand is very similar to Norway, but Rotorua is very different. Which might be one of the reasons I've been enjoying it so much.

............

Te Puia er en Maori kulturattraksjon, og er kanskje den mest turistete måten å oppleve litt av kulturen til Maoriene. Te Puia ligger i et geotermisk reservat som heter Te Whakarewarewa, hvor den største attraksjonen er geysiren Pohutu. Mye av New Zealand er veldig likt Norge, men med geotermisk aktivitet stort sett overalt er Rotorua veldig annerledes. Og det er kanskje en av grunnene til at jeg liker stedet så godt.






2 comments:

  1. Så fine bilder du tar! De du tar av deg selv - er det fjernutløser, eller får du andre til å ta dem? Nydelige bilder!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk! Noen ganger får jeg andre til å ta bilder, men akkurat disse er tatt med selvutløser (noen ganger foretrekker jeg det, for da kan jeg få bildene som jeg vil)

      Delete